Niet tevreden? Vertel het ons!

Stap 1

Ben je ontevreden over onze dienstverlening? Is een reparatie niet goed uitgevoerd? Of vind je dat een medewerker van De Woningraat je niet juist behandeld heeft? Vertel het ons. Vaak komen we samen met jou tot een oplossing. Geef hier jouw klacht direct door.

Stap 2

Komen we er samen niet uit? Dan kun je terecht bij de regionale klachtencommissie. Klik hier om in de brochure van de klachtencommissie te lezen hoe de procedure rond het afhandelen van klachten eruit ziet. Klik hier voor het klachtenreglement van de klachtencommissie. 

Stap 3

Nadat een klacht intern  en door de onafhankelijke klachtencommissie is behandeld, kan je nog terecht bij de Huurcommissie of de Commissie Governancecode als de klacht niet naar behoren is afgehandeld. 

Veel gevraagd over Niet tevreden? Vertel het ons!

Wat is jullie klachten procedure?

Wij doen altijd onze uiterste best voor onze huurders. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat. We proberen dan altijd eerst samen tot een oplossing te komen. Als je een klacht hebt, kunt je gebruik maken van onze klachtenprocedure: De klacht kan schriftelijk doorgegeven worden of door het hier in te vullen.

Klachten worden bekeken door een medewerker van de betreffende afdeling. Kom je er samen met deze medewerker niet uit, dan volgt een antwoord van de directeur van De Woningraat. Binnen vijf werkdagen krijgt je van ons een bevestiging dat de klacht is binnen gekomen. We geven hierbij aan hoe lang de behandeling van de klacht gaat duren. Onze medewerkers proberen een passende oplossing te bieden. Lukt dit niet binnen een maand, dan kan je in beroep gaan bij de regionale onafhankelijke klachtencommissie, regionale klachtencommissie.

Hoe werkt het indienen van een klacht bij de regionale klachtencommissie?

Dien je klacht altijd eerst in bij De Woningraat. Heb je dat nog niet gedaan. Dan zal de regionale klachtencommissie je klacht niet in behandeling nemen. Wij moeten namelijk eerste de kans gehad hebben om op de klacht te reageren en deze zo mogelijk op te lossen. Als je niet tevreden bent over hoe De Woningraat de klacht afhandeld of je krijgt binnen een maand geen inhoudelijke reactie. Dan kan je een klacht indienen bij de regionale klachtencommissie. Dit kan alleen schriftelijk. Meer informatie kan we vinden op de website van de regionale klachtencommissie. 

Ik heb een klacht over uitgevoerd onderhoud aan mijn woning. Waar meld ik dat?

Ben je niet tevreden over uitgevoerd onderhoud aan of in de woning? Meld de klacht hier.

Ik heb een klacht over schoonmaakwerkzaamheden in mijn woongebouw? Waar meld ik dat?

Bent je niet tevreden over de schoonmaak? Je kunt de klacht hier doorgeven.

Ik heb een klacht over een reparatie die niet goed is uitgevoerd. Waar meld ik dat?

Ben je niet tevreden over een uitgevoerde reparatie aan of in de woning? Meld de klacht hier.

Ik heb een klacht over een medewerker van jullie organisatie. Waar meld ik dat?

Vind je dat een medewerker van De Woningraat je niet juist heeft behandeld? Geeft de klacht hier door.

Bij wie kan ik terecht met een vraag over woonruimte verdeling?

Je kunt terecht bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem.
Zij behandelen klachten over de werking en uitvoering van het woningaanbodsysteem. Je kunt daarbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van jouw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet.

Klik hier voor meer informatie over het indienen van een klacht bij WoningNet