Servicekosten

Je betaalt maandelijks een voorschot voor servicekosten. Dit is een vergoeding voor extra diensten, zoals schoonmaak, tuinonderhoud en glasverzekering. Maar ook voor verwarming, watergebruik en glasverzekering. De servicekosten verschillen per gebouw. Jaarlijks rekenen wij met je af op basis van de werkelijke kosten. Betaalde je teveel voorschot? Dan krijg je geld terug. Waren de werkelijke kosten hoger dan het door jou betaalde voorschot? Dan betaal je bij. Als het nodig is, wordt het voorschotbedrag aangepast. Het overzicht van de kosten en de voorschotten staat op jouw afrekening.

Veel gevraagd over Servicekosten

Waar vind ik de servicekosten waar ik voor betaal?

Je kunt de servicekosten terugvinden in je huurcontract onder het kopje "goederen en diensten".

Kan ik huurtoeslag aanvragen voor servicekosten?

Huurtoeslag wordt berekend over de rekenhuur. De rekenhuur bestaat uit de netto (kale)huur plus de servicekosten. De servicekosten die meetellen voor de huurtoeslag zijn kosten voor schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten, kosten energie voor gemeenschappelijke ruimten, kosten voor de huismeester, kosten voor dienst- recreatieruimte. Per soort servicekosten wordt maximaal 12,- bij de huurprijs opgeteld, ook als je een hoger bedrag betaalt. In totaal gaat het dus om maximaal 48.

Kunnen jullie de servicekosten verhogen?

Dit doen wij alleen wanneer blijkt dat de kosten duidelijk hoger zijn dan het voorschot.

Hoe betaal ik de servicekosten?

Hiervan ontvang je een rekening. In deze rekening staat hoe je de servicekosten kunt betalen.

Wat valt er precies onder servicekosten?

Je kunt de servicekosten terugvinden in je huurcontract onder het kopje "goederen en diensten".

Ontvang ik jaarlijkse een afrekening voor servicekosten?

Je ontvangt jaarlijks voor 1 juli de rekening voor de servicekosten over het afgelopen jaar.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

Hiervoor kun je telefonisch 085-210 1910 contact met ons opnemen. De Woningraat zal dan nogmaals de rekening beoordelen.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Ja, het is mogelijk om een betalingsregeling af te sluiten. Hiervoor kun je telefonisch 085-210 1910 contact met ons opnemen

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen en ik krijg geld terug. Wanneer ik ontvang ik het geld op mijn rekening?

Je ontvangt het geld binnen 14 dagen op je rekening.