Huur betalen

Als je een woning van ons huurt, betaal je maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stem je ermee in dat je de huur op tijd betaalt. De huur betaal je vooruit, dus vóór de eerste dag van de maand, aan De Woningraat. Je kunt het bedrag op verschillende manieren betalen:

Automatische incasso
Bij het ondertekenen van het huurcontract is het verplicht een automatische incasso af te sluiten, waarmee de huur iedere 1e dag van de maand van jouw bankrekening wordt afgeschreven.

Nog geen automatische incasso?
Zowel voor jou als voor ons heeft automatisch betalen grote voordelen. Je hoeft niet meer na te denken of je al betaald hebt. Het enige waar je voor moet zorgen is dat er rond de 1e dag van de maand voldoende geld op jouw rekening staat. Bovendien wordt de jaarlijkse huurverhoging automatisch voor je gewijzigd. Klik hier voor het formulier om het betalen via automatische incasso aan te vragen. 


Pinbetaling
Je kunt de huur betalen via een pinautomaat aan de balie van De Woningraat.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet altijd voor de eerste dag van de maand betaald zijn.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Je kunt ervoor kiezen om elke maand een acceptgirokaart van ons te ontvangen. Het meest eenvoudig is om te betalen via een automatische incasso. Je kunt dit https://www.dewoningraat.nl/mijn-de-woningraat/inloggen/ direct regelen.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen via 085-210 1910. Of je kunt ons een info@dewoningraat.nl, sturen met het verzoek om teruggave.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Je kunt de huur bij ons op kantoor Kapellestraat 19, 3421 CT Oudewater door middel van een pinbetaling betalen. Hiervoor dien je eerst telefonisch 085-210 1910 een afspraak te maken.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om de huur contant te betalen.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Het is mogelijk om de huur meerdere maanden vooruit te betalen. Vermeld bij het over maken welke maanden je betaald.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso maar ik had niet voldoende geld op mijn rekening staan. De huur is niet afgeschreven. Wat moet ik doen?

Je kunt zelf de huur via een overboeking aan ons overmaken. Vermeld bij het kenmerk jouw adres en de maand warvoor de huur bestemd is.

Ik ben het niet eens met het bedrag wat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Je kunt telefonisch contact met ons opnemen via 085-210 1910. Of stuur een info@dewoningraat.nl met verzoek om uitleg.

Ik betaal via automatische incasso. Wanneer wordt de huur van mijn rekening afgeschreven?

De huur wordt maandelijks op de eerste werkdag van de maand afgeschreven.

Mag iemand anders namens mij de huur naar jullie overmaken?

Dit kun je aanvragen als het om een ander bankrekeningnummer gaat.

Ik heb de huur zelf naar jullie overgemaakt maar ik ontvang nu een betalingsherinnering. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar gekruist. Je mag altijd telefonisch contact, 085-210 1910 opnemen zodat je zeker weet dat wij de betaling hebben ontvangen.

Naar welk rekeningnummer kan ik de huur overmaken?

Je kunt de huur overmaken naar bankrekeningnummer NL53INGB0668 7948 60 ter name van De Woningraat